• Leírás
  • Tanmenet
  • Kérdések
  • Értékelések

Online Unreal Engine 5 játékfejlesztő tanfolyam végre magyar nyelven!

Akár most kezded az ismerkedést a 3D világok alkotásával és effektív módon szeretnél haladni, elsajátítani a Blueprint alapú programozást és a 3D tervezést, akár már megtetted első lépéseidet az Unreal Engine 5 használatában, de a kérdéseid egyre csak szaporodnak, akkor a legjobb helyen jársz. A teljes egészében magyarul, rendszerezett és tanmenetbe szervezett, online tanfolyami anyagaink neked készülnek. Vége az ötperces YouTube tutoriálok közötti csapongásnak. Fejlesztői pályáfutásod, vagy a saját játékod fejlesztése itt kezdődik.

Milyen előképzettségre lesz szükséged?

Lehetséges, hogy – míg nem találkoztál velünk – a hosszabb útra kényszerültél és tutorial videókból már építetted az UE tudásodat. Nagyszerű! Ahhoz, hogy ez a játékfejlesztés tanfolyam a legtöbbet hozza ki belőled, és hatékonyan fejlessz, már szükséged lesz az UE5 alapjai ismeretére! Fontos, hogy ha ez nincs meg neked, akkor se keseredj el! Ez a tudás, a hosszas keresgélés, tutoriálozás és dokumentáció-búvárkodás helyett már elérhető az Unreal Engine 5 bevezető tanfolyamunkból számodra is! Igen, egy több mint 4 órás felkészítőt hoztunk létre, jelképes áron! A bevezető tanfolyam célja az, hogy bepillantást nyerj a játékfejlesztés és az UE5 világába, és eldönthesd neked valóak-e a DevOps Akadémia berkein belül megvalósuló Unreal Engine tanfolyamok.

A bevezető tanfolyam nagyon sok időt spórol neked a tutoriálozgatáshoz képest, így az alapozással nagyon hamar végezhetsz. (Ugyanez nekem még hónapokba telt!) Persze némi gyakorlás sem árt, hogy az alapvetések rutinszerűvé váljanak számodra is, de itt már készen állsz a kalandra! Ha ott tetszett amit láttál, akkor ez a tanfolyam neked szól!

Az UE5 játékfejlesztő képzésen stabil alapok megszerzésével nyersz állandó belépőt a játékfejlesztés világába!

  • Az oktató által vezetett tanmeneben, a képzések és kurzusok során a hallgatók megtanulják az UE5 alatt fejlesztett játékok készítéséhez szükséges minden olyan alapvetést, ami a játékfejlesztők alapvető készségeit kell hogy alkossa, és amelyek segítségével a résztvevő már saját játékot készíthet a portfóliójába.
  • Számos alapvetés, kifejezés, editor és engine mechanika, valamint beépített eszköz elsajátítása mellett praktikus gyakorlati felhasználási módokat tanulsz és további hasznos, tapasztalatokból származó tippeket kapsz az Unreal Engine 5 rutinszerű használatához.
  • Számos más témakör – mint például a collision mechanikák, vagy a statikus és nem statikus objektumok – mellett megérted az UE szín- és rétegkezelését, a Gray-scale és az RGBA, valamint a színkeverés és a képek közötti átmenetek logikáját, az alpha paraméter jelentőségét, és például hogy mi az a “lerp”.
  • A képzésből megismered az optimalizálási problémák és bugok gyökereit, amelyekre már az első billentyűleütésnél és legelső egérkattintástól figyelned kell. Jelentős részüket megtanulod elkerülni.
  • Hasznos információkat és tippeket kapsz az UE verzióinak követéséről, a projektjeid migrálásáról, hogy mindig tudd követni a legújabb build-ek által adott lehetőségeket.
  • A tanfolyamhoz tartozó videókból megismered a Blueprintek és szerkesztőfelületük kezelését.
  • Hogy stabil alapokat szerezz, olyan alapvetésektől indulunk mint a Blueprint felületek használata, a változók alapvető típusai és működésük, a matematikai és logikai műveletek, és folyamatosan haladunk az összetett játékmechanikák és logikák irányába. Minderre úgy lesz lehetőséged egy vizuális felületen, hogy hagyományos értelemben vett kódot kellene írnod!
  • Látni fogod, hogyan csináljuk, és miért fontos, hogy megfelelően építsünk blueprint logikákat úgy, hogy ne generáljunk felesleges folyamatokat, vagy memóriafoglalást és ne hagyjunk magunk után szemetet a tároló területeken. Legyen az a meghajtó, vagy a RAM.
  • Megérted a blueprintek működését annak terén is, hogy átlátsd a lokális és globális beállítások és változók, valamint a blueprint alapú hivatkozások érvényrejutásának logikáját. Ez nagyon fontos lesz már az elején amikor a játékfejlesztéssel ismerkedsz.
  • Olyan praktikákat is elsajátíthatsz, melyekkel látványos módon alkothatod meg saját domborzati elemeidet, tereptárgyaidat, hogy ezen később a fantáziád segítségével a leglátványosabban módon használhass, 3D-s, Nanite és moduláris épületeket és modelleket.
  • Megtanulod az UE5 komplett és komplex világok alkotását és megjelenítését lehetővé tévő festés (painting), és a textúrák rétegzését (blend, blending, layers) lehetővé tévő funkcióinak használatát. Enélkül egyetlen játék- vagy pályadizájner sem képes játékait a legfejlettebb módszerekkel, akár fotorealisztikus megjelenítést megvalósítva létrehozni.
  • Megtanulod hogyan készíthetsz átfogó menürendszert, és ingame renderelt 3D hátteret és egyszerű animációkat a menüidhez, nyitó és száróképernyőidhez, valamint számos támpontot kapsz a kapcsolódó (widgetek, pause, láthatóság, stb.) logikai összefüggéseinek terén, hogy megfelelő keretbe tudd szervezni a játékodat.
  • Elvégezzük a menürendszer és a játék szöveges elemeinek lokalizálását, hogy egyszerre több nyelven is elérhetővé tudd azt tenni a felhasználóid, játékosaid számára.
  • Látni és érteni fogod a projekt futtatása során születő folyamatok sorrendjeit és hierarchiáját, miközben megtanulod, melyik szereplőt / actort mire és hogyan tudod használni, illetve blueprintjein milyen irányú logikákat tudsz megvalósítani.
  • Megtanulod létrehozni és használni a gray-scale magassági térképeket (heightmap) Landscape, azaz domborzat létrehozására, miközben megérted a “színek magassági térképének” illetve a “texture sample” és a “texture map” jelentőségét is.
  • Az oktatáson kitanulod a Materialok, Textúrák és Surface assetek működését, hasonlóságikat és különbségeiket, a Blueprintjeik felépítését és elsajátítod a létrehozásukat és használatukat, hogy valósághű felületeket tudj létrehozni.
  • Megtanulod hogyan működnek az olyan grafikai beállítások mint a textúrák és az árnyékok minőségének direkt beállítása blueprintből, vagy a játékos által a játék menüjéből.
  • Megtanulod kezelni az ablakok és teljes képernyős nézetek, illetve a képernyőfelbontások (720p, 1080p, 2K, 4K) közötti váltások problémáit, miközben rálátást szerzel, hogyan tudod ellenőrizni a felhasználó megjelenítő eszköze (monitor, projektor, stb.) támogatott felbontási értékeit.
  • Elkezded használni a Level Blueprinteket, képes leszel map-ok (level-ek) közötti váltásokra, érteni fogod mikor és miért van erre szükség, és tippeket kapsz mire (is) használhatod azokat.
  • Tudni fogod mi és hogyan működik a Landscape és Asset modellezés során a festésük (painting) és az őket borító textúrák és materialok rétegzése alkalmával, megérted a vonatkozó editor és engine mechanikákat.
  • Megismered olyan alapvetű mechanikák működését, mint – sok más mellett – a spawn, destroy, trigger és a cast (stb) amelyek egyszerre a legfontosabb és legalapvetőbb engine-, blueprint- és a játékmechanikák alapvetései.
  • Megérted a “level”, “actor”, “character”, “game mode”, “game instance” blueprintek működését, és hogy milyen irányban tudsz gondolkodni velük kapcsolatban, amikor egy logikát építesz egy játékmechanika megvalósítására.
  • Létre fogod hozni és bejárhatóvá fogod tudni tenni a saját pálya (level) struktúrádat és meg tudod valósítani az ehhez szükséges mechanikákat és játékelemeket.
  • További instrukciókat kapsz a tanfolyamon, hogy az erőforrások ne fogyjanak el a géped alól, és mik azok a módok amelyek ezen segíthetnek.
  • Az oktatás során tárgyalt témakörökben, azok elsajátításával és gyakorlásával nagyot lépsz előre a belépőről a haladó szint irányába a keretrendszer használata, az optimalizálás, a blueprintek és actorok kezelése, a felhasználói felületek megvalósítása és a világalkotás terén is.
  • Természetesen nem lehet egy ekkora anyag minden egyes szösszenetét, aspektusát és kontextusát itt, egyetlen levegővétellel felsorolni. Hogy milyen ismeretekkel gyarapszol, függ attól is, mennyire figyelsz, mennyit gyakorolsz és mennyire gondolod tovább és kombinálod azt a tudást amire az oktató rá-, illetve végigvezeti a figyelmedet.

Mennyire szükséges a programozás ismerete a képzés során?

Ma már nincs szükség arra, hogy a fejlesztők egy játék minden egyes  elemét a semmmiből készítsék el a játéktervezés és játékkészítés során. Még az összetett, valós idejű 3D játékok esetében sem a nulláról kezdünk fejleszteni. Ez így van a Unity, a Godot, de már így volt az Unreal Engine 4 (UE4) alatt is, és főleg így van az Epic Games legjobbjában, a legújabb, 5-ös verziójú Unreal Engine-ben (UE5) is.

Bár a programozói tudás vagy az informatikai alapismeretek hasznosak, néhány dolgot könnyebben átláthatsz a birtokukban, a kódolás jelen van a játékiparban, de ma már közel sem feltétel. Ha teljesen kezdő vagy akkor itt, a tanfolyam során sajátíthatod el legegyszerűbben a programozás alapjait és a játékfejlesztést, oktatónk és az Unreal Engine lehetőségei segítségével, valamint az alatta játékmechanikák létrehozására szolgáló Blueprint vizuális szkript nyelv egyzserű lehetőségein keresztül. Ez a vizualizáció lehetővé teszi, hogy egyetlen kódsort se kelljen írnod. Így hozhatod létre legegyszerűbben a saját játékodat. A programozási ismeretek tanulása és a programozás megvalósítása soha nem volt még ennyire egyszerű, hogy elsajátítsd a játékfejlesztés alapjait.

Ha most kezded, akkor ezt a tanfolyamot, az Unreal Engine-t és mindazt amire ez lehetőséget biztosít tényleg neked találták ki, hisz kezdőknek is a legkönnyedebb lehetőséget biztosítja a számítógépes programozó tudás megszerzéséhez. Ha programoztál már, most megtanulod, hogyan végezheted el a munkádat ezen az intuitív felületen az UE5 alatt.

Ez lesz a tökéletes platform akár indie fejlesztőként, akár egy kisebb fejlesztőcsapatban, vagy akár ha egy AAA stúdió berkein belül szeretnél a későbbiekben boldogulni.

Hogyan zajlanak a DevOps Akadémia oldalain az Unreal Engine játékfejlesztő tanfolyamok?

Oldalainkon az Unreal Engine online tanfolyamok a már több mint egy évtizede csiszolt és bejáratott e- learning rendszerünkben zajlanak. Mivel a tanfolyamon online tudsz résztvenni, rugalmasan oszthatod be az idődet, szabadon megválaszthatod a haladásod tempóját. Emellett azt javasoljuk, hogy gyakorolj sokat! Tedd ezt az itt tanultak, de már az előző, jelképes árú bevezető tanfolyamban kitárgyalt alapvetések tekintetében is! Miközben reprodukálod a videókon látottakat, vágj bele bátran saját projektjeidbe! Akár már a tanfolyam közben! Így tudod rutinszerűvé tenni az Unreal Engine 5 keretrendszer, azaz az editor és az engine használatát.

Ezen a tanfolyamon nem a külcsínyt, azaz a gizmoval történő játszadozást, a tereptárgyak elhelyezgetését helyezzük előtérbe. Bár kreatív döntéseket kell hoznunk, és számos tippet kapsz ennek terén is, az összképet és a látványvilágot a te saját, szabadon szárnyaló fantáziád alapján tudod formába önteni. Ehhez jó ha kreatív vagy, és össze tudod kombinálni a terep berendezéséhez szükséges alapvető elemeket annak a tudásnak a bírtokában, amit már elsajátítottál. Bár nem fogunk ezzel “szöszölni”, számos hasznos, ehhez kapcsolódó tippet is fogsz kapni és trükköket fogsz tanulni.

A képzés anyagában a működési elveken, a kezelőfelületeken, az editor használatán, a blueprint-, engine-, és játékmechanikákon lesz a hangsúly az Unreal Engine segítségével. Persze az sem baj, ha érthetően, ha kell szájbarágósan vannak elmagyarázva a dolgok. Erre nemcsak törekszünk, de komoly hangsúlyt fektetünk.

Hogyan tanulj a kurzus anyagából? – Így egyszerűbb a 3D játékfejlesztés Unreal Engine 5 alatt!

Azt javasoljuk, hogy a tanfolyamon látottakat, a videók nézése közben te magad is reprodukáld saját projektedben, ezzel rögzítve azt a tudástáradban.

Viszont a tanfolyam végére elkészülő, a videókon is végigvitt projektet elérhetővé tesszük számodra teljes egészében. A tanfolyam adott pontján (amikor az első harmadban odaérünk, és már van értelme) instrikciókat fogsz kapni, hogy letölthető számodra is.

Nincs más dolgod, mint letölteni, a tanfolyamokon látottak alapján kitömöríteni és betölteni / futtatni a saját UE5 példányod alatt. Ehhez további instrukciókat fogsz kapni a letöltés leírásából.

Ebben a projektben megtalálod az összes elkészült pályát (level), a mechanikák blueprintjeit, a lokalizált (többnyelvű) menürendszert és a felhasznált asseteket, illetve a festéshez használt (blendelt, rétegezhető) materialokat, és a surface elemeket is. Segítségével, tanulás közben bármikor át tudod tekinteni a nagy és kész egészet egyben éppúgy, mintha csak egyetlen kérdésed merülne fel, vagy ha megtorpannál és egy kis lökésre lenne szükséged a boldoguláshoz. Ha elakadnál támpontot fog jelenteni. A későbbiekben direkt módon is szabadon felhasználhatod ezeket az elemeket a saját projektjeidben.

Az azonban fontos, hogy ez még nem egy kész játék lesz, de olyan komplex játékváz jön létre, amelyet már csak meg kell töltened az ötleteiddel, illetve a következő képzésekben más témák mentén is továbbfejlesztjük azt.

A jelentkezés már nyitott, a videók elérhetőek! Merülj el a játékfejlesztésben!

Készen állsz? Egy jó történet mindig az elején kezdődik. – Vágjunk bele!

Előkészületek, alapvetések, fogalmak – Fontos engine logikák és kifejezések – Az optimalizálás szükségszerűsége és első lépései (2 óra 20 perc)

Koncepció, tervezés, gondolatok I. (20 perc)

Unreal Engine verziók követése és váltása – Projektek migrálása verziók között (42 perc)

Blueprint felületek használata és a node-ok kezelése – A változókon, matematikai és logikai műveleteken keresztül (50 perc)

Alapvető logikák és lokális beállítások – A level struktúra koncepcióján és a menürendszer létrehozásán keresztül (1 óra 57 perc)

Globális beállítások – A grafikai és megjelenítési beállításokon és a játék projekt lokalizásásán (többnyelvűsítésén) keresztül – A felhasználó megjelenítő eszközének kompatibilitása (2 óra 34 perc)

Koncepció, tervezés, gondolatok II. (48 perc)

A legfontosabb engine-, blueprint- és játékmechanikák – Hivatkozások – Betöltési és érvényrejutási sorrendek (1 óra 55 perc)

Az Unreal Engine szín és textúra kezelése – Műveletek színekkel, értékekkel, texture sample és map bemenetekkel – Material blueprintek alapértelmezései és működésük (1 óra 28 perc)

Materiálok vs Surface assetek – Anyagrétegek és átmenetek képzése különböző felületeken – Landscape és egyéb felszínek festése (1 óra 54 perc)

Koncepció, tervezés, gondolatok III. (9 perc)

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 Kérdés
Inline Feedbacks
View all comments

Nyilván van akinek pénzkereseti lehetőséget ad, nekem hobbi szinten tetszik a “világ felépítés”.

Rated 5,0 out of 5

Mivel az egész tanfolyammal nem végeztem, nekem tetszik ez a “kicsapongós” előadásmód. Ha projekt alatt is marad ez a módszer akkor rendben van. Számomra fontos a tanfolyam kiegészítése, és tetszik.

Avatar for János Juhász
János Juhász
2024-01-30

Unreal Engine 5 kezdő tanfolyam – Előfizetéssel

INGYENES

1 hónap hozzáférés
BÉRLETTEL

  • Letöltheted az oktató által készített világot, hogy azon gyakorolj
  • Csatlakozhatsz a január 23. és 30-i élő szemináriumokhoz

Unreal Engine 5 kezdő tanfolyam

179.000 Ft

1 év hozzáférés
  • 1 év hozzáférés
  • Letöltheted az oktató által készített világot, hogy azon gyakorolj
  • Csatlakozhatsz a január 23. és 30-i élő szemináriumokhoz

Unreal Engine 5 kezdő tanfolyam: Hogyan készíts játékot és alkoss világokat? – 3D játékfejlesztés és játéktervezés képzés

15 óra videó
34
tanuló
11
fejezet
81
tananyag
5,0
Rated 5,0 out of 5
5,0 csillag az 5-ből (1 értékelés alapján)
Kiss Sándor Kiss Sándor
Tanmenetek: ,