Unreal Engine 5 – A Blueprint programozás alapjai

  • Leírás
  • Tanmenet
  • Kérdések
  • Értékelések

Ahhoz, hogy az Unreal Engine 5 alatt hatékony munkát végezz, ismerned kell a Blueprint alapú vizuális szkripteléshez szükséges programozás alapjait. Ennek vannak olyan Unreal Engine specifikus opciói, amelyek elengedhetetlenek az UE5 játékok és logikáik megvalósításában.

A képzésen ezeket, a kifejezetten Unreal Engine 5 specifikus Blueprint programázási alapokat sajátítod el.

Ha korábban még nem programoztál, most egy könnyen érthető, átfogó anyagot kapsz arról, hogy hogyan vágj bele UE5 alatt.

Ha korábban programoztál már, akkor most látni fogod, hogy hogyan tudod használni a meglévő tudásodat az UE5 blueprintjein, milyen engine-specifikus megoldások léteznek és mire kell figyelned már az elején.

Ha korábban már belevágtál az Unreal Engine 5 tanulásába, de úgy érzed a programozási ismereteidben még alapvető hiányosságok nehezítik, akkor ez lesz az a képzés, ami segít az alapok gyors megértésében, az előrehaladásodban, és igazi quick startot jelent számodra a programozás világába.

A képzésen elsajátítod az Unreal Engine 5 játékmotor Blueprint alapú logikaépítéséhez kapcsolódó legfontosabb alapismereteket. A 100% gyakorlati képzésen tanultak segítségével képbe kerülsz a Blueprint programozás alapjaival és azonnal nekivághatsz a programozásnak.

Tematika

  • Megismered a változók (variables) típusait, köztük az olyan engine, illetve 3D megjelenítés-specifikusakat (Vector, Rotator, Transform, stb.) amelyekkel más “hétköznapi” scriptekben nem találkozol.
  • Áttekintést kapsz az alapvető matematikai és logikai műveletek használatáról és az olyan összetett műveletek elvégzésére lehetőséget adó node-okról, mint a Math Expression.
  • Megtanulod mi az a main flow és megismerkedsz az olyan folyamatok vezérlésére szolgáló eszközökkel (szerkezetekkel) mint a különböző switchek.
  • Megérted hogyan viszonyul az Event graph a Blueprint egészéhez és milyen további lehetőségeid vannak a Blueprint alapú programozásban.
  • Megismerkedsz néhány speciális Event típussal és custom eventek létrehozásával.
  • Látni fogod, hogyan hozhatsz létre saját funkciókat / függvényeket (functions), hogyan kezelheted és használhatod azokat, hogyan rendelhetsz hozzájuk bemeneti- (input), és kapsz tőlük vissza (output) értékeket.
  • Az adott objektum blueprintjén megvalósítható függvények mellett megismerkedsz a function library működésével, létrehozásával és használatával.
  • Látni fogod milyen előre definiált makrók érhetőek számodra a BP felületeken és megtanulod, hogy mire és hogyan használhatod azokat.
  • Megtanulod a saját makrók létrehozását és alkalmazását a logikáid megvalósításában.
  • Megérted mik a különbségek a function, a macro, és az event lehetőségei között, illetve megismered előnyeiket és hátrányaikat.
  • Látni fogod hogyan tudsz az idő múlásához kötni különböző logikákat. Mások mellett megismered a tick fogalmát és a timerek létrehozását.

RÖVIDESEN

Ehhez a részhez nem tartozik tananyag.

Subscribe
Visszajelzés
guest
1 Kérdés
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments

Ez eléggé alap dolgokkal foglalkozott, nekem túl lassú volt a tempó.

A változó/függvény/makró elnevezések borzasztóak voltak!

Nem is tudom, hogy mikor volt ilyen utoljára! (newmacro vagy newvariable_1)

Nem ehhez a színvonalhoz szoktatott hozzá Sándor!

A közepén emiatt majdnem feladtam.

Avatar for Igaz Gábor
Igaz Gábor
2024-06-05

Ha érdeklődsz a játékfejlesztés iránt, érdemes elvégezni, mert minden információt megkapsz a képzésben, nem kell heteket-hónapokat eltölteni a keresgéléssel.

Mély, részletes és hasznos volt a képzés. Nyilván 3 órába nem fért bele minden, de ügyesen gazdálkodtál az idővel. Nagyra értékelem, hogy mindig felkészült vagy, és olyan részletekre is kitérsz, ami könnyebbé teszi a megértését, az adott funkció mire is való. És ez a hajnali kelés , le a kalappal :)

Utólag jutott eszembe a kérdés, hogy vajon miért indult el a játék sw írás a vizuális programozás irányába.. A programozók részéről merült fel az igény erre, vagy csak gyorsabban lehet haladni a fejlesztéssel? Nekem kicsit idegen. Jobban eligazodok a szöveges forráskódokban egy jó IDE-vel (beágyazott rendszerek).

Erre tényleg kíváncsi lennék :)

Avatar for Kita Gábor
Kita Gábor
2024-03-26
3 óra
85
tanuló
1
fejezet
3,5
3,5 csillag az 5-ből (2 értékelés alapján)
Kiss Sándor Kiss Sándor
Tanmenetek: ,
Unreal Engine 5 - A Blueprint programozás alapjai
3 óra
85
tanuló
1
fejezet
3,5
3,5 csillag az 5-ből (2 értékelés alapján)
Kiss Sándor Kiss Sándor
Tanmenetek: ,